De terugkeer

P2190003 - 2016-02-19 at 12-42-37

De Grasmarkt te Brussel is duidelijk een favoriete plek voor straatartiesten. Er passeert dan ook veel volk en heel wat toeristen die in Brussel-Centraal afstappen komen langs daar. Toch zijn het vooral dezelfde artiesten die ik regelmatig terug zie. Deze jongen had ik al eerder gezien en gehoord. Opnieuw gaf deze Italiaan het beste van zichzelf. Hij was ook piekfijn uitgedost. Ook opvallend hoe er bij momenten relatief veel straatartiesten te zien/horen zijn. Meestal geef ik wel iets. Enkel wanneer ik geen cent op zak heb, geef ik niets. Aan artiesten wil ik nog geld geven.

8 thoughts on “De terugkeer

  1. Een beetje een bevreemdende foto: zon, maar toch dikke jassen. En de muzikant die er niet al te warm gekleed lijkt bij te staan. Zouden zijn handen koud zijn? Hij is netjes opgesmukt, maar naast hem getuigd een paaltje van minder elegante tijden. De vuilbak opzichtig er naast. Het geluid denken we er even bij …

    1. Ja, hij leek niet echt gekleed te zijn naar de temperatuur. Geen idee hoe hij het vol hield. De omgeving is helaas niet de meest gezellige (in Brussel): de Grasmarkt heeft al betere tijden geken want er wordt constant wel iets vernield of er is altijd wel iets te herstellen. Naast de grafitti plaag in de omgeving is vernieling toch wel een bijna even grote plaag. Al zijn veel van die paaltjes toch ook een marteling voor automobilisten en vooral bestelwagens die daar dagelijks moeten leveren.

  2. Wacht nog enkele weken tot de toeristen in iets grotere getale BXL bezoeken. Dan staan de straatmuzikanten op iedere hoek van de straat. Ook aan onze hoek zweven dan de klanken de openstaande deur van ons balkon binnen. Dat kan gezellig zijn, maar soms heb je van die exemplaren: die die op hun panfluit popliedjes fluiten of de mens die op een soort van liggende harp tokkelt of het hobomeisje die voor de 34ste keer de Titanic laat zinken op de tonen van My Heart Will Go On. Enfin, ik wil het niet zo negatief laten uitschijnen dan ik hier misschien doe. Het is waarschijnlijk net als kinderen hebben. Leuk en aardig maar soms wil je ze eventjes aan de kapstok hangen :p.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

