Muziek van voor ik geboren was (op een fotoblog)

Gezien (en beluisterd) op de blog van Thomas aka Polleke maar het komt eigenlijk van deze uitdagende blogster genaamd Tiny:

Noem het een tag, noem het een stokje, noem het gewoon een zot idee. Ga eens op zoek naar een liedje van een hele tijd geleden. Zo lang geleden dat je zelfs nog niet eens geboren was. Maar toch blijft het hangen, vind je het mooi of net niet – dat kan ook.

Muziek dat ouder is dan mezelf (bouwjaar 1969) is niet moeilijk. Toen waren de heren Van Beethoven, Mozart en Vivaldi (om maar enkele te noemen) al een hele poos dood en van hen is bij mij toch wat muziek blijven hangen. Al vermoed ik dat het niet de bedoeling is om jullie, luisterende bloglezers, de vijfde symphonie van mijnheer Ludwig voor te schotelen. Omdat al graag eens tegendraads doe, het vier minuten durende    ochtendgloren van ene Edvard Grieg.

Het zal toch wel iets moderner mogen, vermoed ik. Mijn vader was een fan van The Rolling Stones, ik was een fan van The Beatles. Al hebben die eigenlijk zowat alles gemaakt voor ik geboren was. Toch ken ik heel veel van hun muziek. Zelfs dat liedje van de kleine bij. Ik maakte als kind namelijk van Let It Be domweg Little Bee. Tja. Dat was niet juist, zei vader. Waarover ze dan wel zongen, kon hij me niet vertellen. Uiteindelijk werkte ik het toch uit.

Nog iemand die bleef hangen: Sam Cooke.

Nog eentje die lang blijft hangen: Otis Reading.

Ik ga het maar hier bij houden want blijkbaar zou ik gemakkelijk een gans lijstje kunnen toevoegen. 😉

4 thoughts on “Muziek van voor ik geboren was (op een fotoblog)

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

