Ik ben Brussel

P3230003 - 2016-03-23 at 09-22-42

Een week verlof dus was er niet echt een reden om naar Brussel te gaan. Meestal ga ik niet naar Brussel tijdens mijn verlof tenzij om over te stappen richting elders. Na gisteren zou ik toch zeker niet naar Brussel gaan? Wel, toch wel. Ik was deze ochtend een paar uur in de hoofdstad. Er was niet bepaald veel volk op de trein maar Brussel zelf bleek niet verlaten noch leeg. Voor de Beurs was het toen ik er passeerde en mijn tijd nam om te kijken, gewaar te worden en de sfeer te ondervinden. Heel veel winkels bleken gewoon open en er was toch ook veel volk op straat. Enkel de musea bleken gesloten te zijn en er was opvallend veel pers aanwezig.

32 doden is een triestige balans van een zwarte dag. Honderden gewonden: mensen uit alle windstreken van deze planeet. Op zo’n moment is iedereen uiteindelijk gelijk.

8 thoughts on “Ik ben Brussel

  1. Ik heb niet het gevoel van een lege stad zoals tijdens de lockdown in december vorig jaar. Misschien is het nog veel te vroeg maar ik heb het gevoel om zo snel mogelijk naar een normale toestand te willen. Laten we in ieder geval dit bezinken en tijd naar de slachtoffers laten gaan. Het is vooralsnog moeilijk te begrijpen allemaal.

  2. Heb een vriendin die nog steeds in Neder-over heembeek ligt met zware verwondingen, wat een afschuwelijke dag en ben bang dat het niet gedaan is

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

