Weer naar Brussel

Mocht U, beste lezeres/lezer denken dat het gisteren moeilijk ging om naar Brussel te  gaan wegens de dreigende situatie, dan had U het verkeerd. Het is niet de eerste keer en zeker ook niet de laatste keer dat er een dreigend sfeertje boven de hoofdstad hangt. De huidige situatie is dan wel uniek maar ik kan me tiental voorvallen herinneren waarbij men zich genoodzaakt voelde om bijvoorbeeld alle vuilnisbakken in meerdere metrostations dicht te lassen, ingangen naar stations af te sluiten en extra patrouilles op de been te brengen. Onderstaand beeld is wel uniek:

P3290005 - 2016-03-29 at 11-36-08

Het leven in Brussel verloopt duidelijk op een lager pitje maar dat heeft ook te maken met de vakantieperiode. Toch, zelfs met een vakantieperiode is er opvallend weinig volk in de hoofdstad.

Ook niet het feit dat ik na een week verlof en een feestdag opnieuw aan de slag moest. Het is natuurlijk weer wennen, er moet een lijst aan e-mails verwerkt worden en als ambtenaar krijg ik ook steeds weer een rits nieuwe wetgeving voorgeschoteld. Daarvoor zijn geen verkiezingen vereist. Ook niet het ‘ongeval’ in het station van Brugge waardoor de trein was afgelast en ik opnieuw te laat op het werk aan kwam. Wat me op de eerste plaatst uit mijn lood sloeg was het uurverschil en het feit dat het weer donker was toen ik vertrok. Dan kon ik eindelijk eens zonder problemen wat vroeger vertrekken en dan moet een bende uilskuikens nog altijd vast houden aan die vervloekte zomertijd. De nadelen wegen niet op tegen de voordelen. Ik blijf mezelf herhalen en ik zal het ook jaar na jaar blijven herhalen. Schaf dat rot gedoe nu eindelijk eens af!

Soit, om dit blogje op een leuke manier te beëindigen wat foto’s van enkele fleurige dames die op de Grote Markt enkele danspasjes brachten voor de oog van een camera (of twee). Schattig:

P3290008 - 2016-03-29 at 11-43-22

P3290009 - 2016-03-29 at 11-43-27

12 thoughts on “Weer naar Brussel

  1. De foto’s geven eigenlijk weer dat – ongeacht het in Brussel nu kalmer is – de mens toch een veerkrachtig wezen is: dansen op de Grote Markt van Brussel 🙂

  2. Het open gebaar ziet er prettig uit (wordt het een omhelzing?) en de kleuren zijn zacht.

    De naam “Bruxelles” gaat samen met het liedje van Dick Annegarn. Ik ben vast niet de enige die dit liedje ‘hoort’ alsof het op de achtergrond wordt gezongen.
    Tu vas me revoir Mademoiselle Bruxelles
    Mais je ne serai plus tel que tu m’as connu
    Je serai abattu courbatu combattu
    Mais je serai venu

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

