Een beetje recente muziek op een fotoblog

Ik was ooit een fervente volger van hitparades en alles wat recente muziek was. Lang heeft dat echter niet geduurd en nu luister ik nogal veel naar ‘oudere’ muziek. Dat neemt niet weg dat ik af en toe toch een iets nieuw op pik. Zoals de eerste ‘band’: ‘The Last Shadow Puppets’. Dit is een project van twee muzikanten die hun strepen elders verdienen. Hun tweede kwam recent uit, de eerste heb ik zowat ‘grijs’ gedraaid. Machtig mooie muziek (naar mijn bescheiden mening uiteraard).

De volgende is er eentje die hier wel bekend is, maar dan van haar samenwerking met Hooverphonic. Nu gaat ze solo en dat klinkt helemaal niet slecht.

Over de volgende artieste was ik ooit lyrisch maar wat ze de laatste jaren bracht, kon me enkel vervelen. Moderne r&b maar bij momenten vooral saai en te mierzoet (of honingzoet). Zo heel af en toe brengt Corrine Bailey Rae een liedje dat me kan bekoren maar het blijft bij uitzonderingen.

Nog zo jong en toch al zoveel watertjes door zwommen:

11 thoughts on “Een beetje recente muziek op een fotoblog

  1. Benieuwd hoe lang Noémi Wolfs het gaat volhouden. Hopelijk kan ze een degelijke carrière uitbouwen hoewel weinig Hooverphonic-zangeressen daarin geslaagd zijn.

  2. De eerste twee ken ik natuurlijk ook, ze spelen dit nl. regelmatig op Stubru. Mooie nummers ja.
    Birdy hoort ook bij dat mooie, Corinne kan me minder bekoren

    1. The Last Shadow Puppets zou ik wel op Stubru verwachten maar Noémie Wolfs toch eerder op M&M.
      Corine leek een grote belofte maar haar carrière is toch niet echt wat velen er van hadden verwacht, vooral omdat ze begonnen is als … punkzageresje.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

