Een welgemeende dankuwel

Niet alleen aan alle bezoekers hier. (Het mag wel eens gezegd worden). Ook aan het personeel van de NMBS die mijn dag meer dan goed gemaakt hebben vandaag. Had ik in december me nog zo voorgenomen om heel voorzichtig te zijn met mijn nieuwe iPod, dan was ik dan toch kwijt geraakt op de trein. Beschaamd, gefrustreerd en geërgerd heb ik me door dat weekend gesleurd en nadien bijna 2 weken af en toe toch eens geïnformeerd of men toch geen iPod met koptelefoon gevonden hadden. Vandaag was het antwoord positief. Het mag dan ‘maar’ een iPod zijn, het maakte me dolgelukkig.

Canon Powershot G11
gedicht

Deze namiddag heb ik eens het Lappersfort bezocht. De eerste keer dat ik daar kwam.

Canon Powershot G11
Lappersfort

Nu moet ik bekennen dat ik vroeger wel kritiek had op de bezetting van dat Lappersfort. Mensen die in boomhutten kampeerden en redelijk wat troep na lieten, leek me niet bepaald een goede manier om te protesteren tegen het verdwijnen van levensnoodzakelijk bos. Gelukkig is al jaren een stuk beschermt en daar ben ik dankbaar voor.

Canon Powershot G11
Lappersfortbos
Lappersfortbos
Lappersfortbos

Het bos is een oase aan rust en een unieke mengeling aan bomen die nergens in de provincie te vinden is. Ondanks dat hier en daar te zien is dat een kaalslag net vermeden is, bruist het bos aan leven. Opvallend was dat ik blijkbaar de enige menselijke bezoeker was. Ik vond dat wel plezant.

Lappersfort
Lappersfort

Dus aan al de mensen die zich ingespant hebben om dit stukje natuur te behouden een welgemeende dankuwel. Nogal laat maar het mag toch (nog eens) gezegd zijn.

5 thoughts on “Een welgemeende dankuwel

  1. er zullen altijd mensen nodig zijn die de natuur met wat hardere hand beschermen. Op het moment zelf lijkt het dan misschien wat extreem, maar achteraf zijn er veel mensen dankbaar voor

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

