Een Flaterweek

P6060003 - 2016-06-06 at 16-38-17

Pfff. De week is voorbij geraasd als een sneltrein.

Een weekje met vooral lange dagen omdat ik toch tenminste één keer vroeger wilde vertrekken. Overuren en dan een uitgangsbon, zoals dat bij ons heet. Tja, de NMBS probeerde daar een stokje voor te steken en ook had ik het moeilijk om vroeg te vertrekken. Niet alleen heb ik de onhebbelijke gewoonte om ’s morgens op mijn iPad meer te doen dan enkel de krant te downloaden, ook bleek het installeren van updates op het vroege uur niet altijd een goed idee. Maar ik mocht ook weer eens ondervinden dat het de periode is van allerlei allergieën die de kop op steken. Niet dat ik me verrot niet maar wel had ik vlugger last van kortademigheid. En dan was er de berichten van één of twee weken staking bij het spoor dat leidde tot hectische toestanden op het werk, vreemde planningen en collega’s die als pakezels geladen naar huis gingen om toch maar aan thuiswerk te kunnen doen volgende week. Tja, dan blijkt dat er toch geen staking zal zijn. Staken mag maar ze mogen wel eens nadenken over de gevolgen en dan ook maar best staken voor echte redenen. Zoals het er nu aan toe gaat vind ik het echt niet verantwoord. Staken voor het behouden van recup die men kan krijgen voor dagen dat men niet gepresteerd heeft… Mijn werkdagen beginnen op het moment dat ik effectief op mijn werkplek aankom, niet op het moment dat ik van huis vertrek. Dat vind ik eigenlijk maar logisch. Wie dat anders bekijkt, heeft toch naar mijn gevoel vreemde denkwijze. Maar ja: wie ben ik eigenlijk. Een echte Flater hé. 😉

Het was ook een week van weinig foto’s nemen. Niet dat ik veel nattigheid gevoeld heb: ik heb nauwelijks regen gehad onderweg en hier thuis bleven we enorm gespaard van onweer en regen. Een beetje teveel eigenlijk. Twee dagen zelfs zonder jas op weg al was het niet echt zomers weer. Het is nochtans de periode om foto’s te nemen want lang klaar en ik had ook enkele dagen mijn Leica mee. Het valt me steeds meer op hoe sommige mensen reageren wanneer ik mijn Leica mee heb onderweg: die tas is blijkbaar een heel vreemd ding. Is het echt zo raar dat iemand een camera mee neemt onderweg? Tijdens de middagpauze had ik zelden mijn camera mee. Een enkele keer nam ik ’s morgens of ’s avonds een paar foto’s in de rapte. ’s Ochtends reed ik telkens direct naar het station en ’s avonds was ik meestal te moe om veel foto’s te nemen. Het was ook de week waarin ik ontdekte dat Instagram ook op mijn iPad kan geïnstalleerd worden. Al moet ik bekennen dat dit programma toch beperkt nuttig is want mijn iPad heeft enkel wifi dus kan ik maar beperkt op internet. Instagram is eigenlijk vooral handig voor smartphones waarmee je altijd en overal op internet kan.

Ik heb ook nogal weinig blogs gevolgd deze week. Pas vandaag merkte ik op dat ik enkel met Chrome problemen heb om blogs te volgen via de lezer van WordPress. Dat is al dagen zo. Het werkt blijkbaar wel op mijn iPad en ook met Firefox werkt het prima. Tja, het zal wel ergens een foutje zijn in Chrome.

11 thoughts on “Een Flaterweek

    1. Als zij verantwoordlijk zijn voor de slechte staat van het voetpad aan die villa langs de Jules van Praetstraat: ja. Al is het eerder d schuld van twee keikoppen van fietsers die persé met twee naast elkaar bleven rijden waardoor ik naar het voetpad mest uitwijken. Het was dat of een frontale botsing. Ook fietsers kunnen verdomd gevaarlijk doen.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

