Ondersteboven

P6230414 - 2016-06-23 at 14-28-12

Het is zomers weer en ik zit hier thuis. Tja, het kan verkeren, zei Bredero. Behalve dat ik geen zin had in avonturen op het spoor want die had ik deze week eigenlijk al genoeg mocht ik terug naar de fietsenhersteller want er zaten opnieuw een hoop spaken los in mijn achterwiel. Dus heb ik de verstandigste keuze genomen en een nieuwe fiets gekocht. Vandaag zit ik echter nog maar eens zonder fiets. Gelukkig heb ik binnenkort een nieuwe tweewieler dus mag ik niet klagen.

Gisteren en eergisteren was ik in Pairi Daiza. Daar heb ik een paar experimentjes gedaan met mijn camera’s. Het resultaat is onder meer deze foto. Deze foto is genomen in een redelijk donkere ruimte dus is het niet echt evident om met een kleine camera goeie resultaten te verkrijgen – toch niet als het onderwerp een levendig dier is dat zelden stil blijft zitten … of hangen. Vleermuizen zijn eigenlijk heel intrigerende dieren. Nee, ik ben er niet bepaald bang van en vaal mijn k***** aan de vele verhalen en verzinsels die ik er al over hoorde. Ik kan eigenlijk lang staan kijken naar die schepsel. Plus: het was drukkend heet dus was een bezoekje aan een koelere kelder geen slecht idee.

14 thoughts on “Ondersteboven

  1. ik vind het ook fascinerende dieren, en niet eens zo lelijk!
    wij hadden jaren een vleermuisje dat ’s avonds langs onze tuindeur kwam scheren, maar nu zien we het nooit meer en dat vinden we wel jammer. Het was al bijna ons huisdier… 😉

    1. Wij hadden vroeger ook vleermuizen die tot in onze tuin kwamen. Sinds de voetbalvelden in de buurt over een massieve verlichting beschikken, zijn de vleermuizen helaas verdwenen. Kunstlicht is niet een bondgenoot.

    1. Dat is het zeker. Probeer wel de drukke periodes te vermijden, ga op tijd en neem je tijd want het is heel groot. Feestdagen zijn niet de ideale dagen want dan kan je over de koppen lopen.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

