Luie zondag

L1360308 - 2016-06-22 at 14-36-57

Het is hier redelijk rustig op deze blog. Al heb ik toch behoorlijk wat foto’s genomen tijdens mijn verlof had ik niet echt zin om te bloggen. Ondertussen probeer ik mijn nieuwe fiets gewoon te worden. Sinds woensdag staat de teller op 40 km terwijl ik donderdag toch maar de bus nam wegens de regen. Andere versnellingen, andere remmen, een ander zadel, een andere kilometerteller, … Nooit verwacht dat een fiets zo anders kon aanvoelen.

Prettige zondag.

13 thoughts on “Luie zondag

    1. Nee, 16 wielen en 4 reservewielen. Dat ding moet mijn gewicht kunnen dragen. 😛
      Bij mijn vorige fietsen mocht ik niet van versnelling veranderen al trappend, nu moet dat. Dat zijn zo van die kleine gewoontes die ik moet aanpassen. Een kilometerteller met slechts 1 knop ipv 2 is ook een beetje zoeken. Het wordt een beetje moeilijk om in te schatten of ik 100 km per week fiets als ik er constant in slaag om de afgelegde afstand weer op 0 te zetten.

    1. Vooral het schakelen is een aanpassing. Meer dan 10 jaar reed ik met een fiets met de versnellingen in de achternaaf en nu is het een derailleur en dus moet ik anders schakelen. Het zal wel komen.

  1. Oja ik gebruik van huis naar station de ene en van station naar werk de ander. Dat went zeer snel maar als je een hele dag op een vreemde gereden hebt en dan weer op die van jezelf gaat zitten dan voelt dat vertrouwd en toch heel ff vreemd. Het went vanzelf beetje geduld.

    1. Dat heb ik ook een tijd in gedachten maar uiteindelijk lijkt dat voor mij niet echt handig (meer). Een fiets stallen in Brussel-Zuid lijkt me te gevaarlijk. Brussel-Centraal bevind zich op minder dan 1 km van het werk dus hoef ik daar geen fiets. Ik heb ook al overwegen om een tweede fiets op het werk te laten staan maar of ik die dan veel zal gebruiken, is een andere kwestie.
      Ik ben mijn huidige fiets nu wel al gewoon geworden. 🙂

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

