The Trouble With Flaters

Twee dagen verlof: de schuld van de weerman of zeg maar het KMI. Mooie dagen dus moet een mens daar eigenlijk van profiteren want het weer was nog niet echt denderend. Dat men nu weer waarschuwt voor het wijzigend klimaat, klinkt haast als een versleten lp. Het weerhoud heel weinig mensen om het vliegtuig richting ik weet niet waar te nemen. Ik nam gisteren de trein richting Pairi Daiza en vandaag richting Antwerpen. Eerst had ik het idee om de fiets mee te nemen naar Antwerpen want er zijn nogal wat zeilboten te zien in de haven. Gezien mijn … eh … gehavende voeten leek de fiets de beste oplossing. Tot ik me bedacht dat ik in de zoo wilde eten (nieuw restaurant) en daar mijn fiets waarschijnlijk niet kwijt kon wegens de werken. Tja, een klein foutje. Er staan intussen fietsenrekken: had ik dat geweten … Dus heb ik een halve dag in de zoo … eh … gestrompeld. Dan terug richting Brugge en een paar uur gefietst. De 100 km staat al op de teller.

L1360916 - 2016-07-08 at 11-48-20

Er was nochtans wat te zien in de zoo. Hier en daar wat jonge dieren. De nieuwe savanne waar de vogels wel nog niet rond vliegen, een nieuw stuk werf en een oud stuk werf dat nog niet volledig af is – maar men komt er wel. Er was verrassend veel volk. Eenmaal thuis bemerkte ik een flater van formaat. Bij het fotograferen van zeehonden had ik de witbalans van mijn Leica veranderd. Nadien helaas niet meer juist gezet dus heb ik heel veel foto’s verkloot. Enkele zijn na ‘photoshoppen’ nog redelijk maar toch zijn de meeste niet echt bruikbaar. Bovenstaande foto gaat nog maar ik heb er waar dat nijlpaard ronduit roze is. In plaats van een roos varken een roos nijlpaard. Geen idee hoeveel je daarvoor moet drinken.

P7080333 - 2016-07-08 at 10-40-18

P7080307 - 2016-07-08 at 10-35-55

Vreemd ook hoe mijn Olympus nogal veel verkeerd zit wat betreft de witbalans. Toch als ik vissen fotografeer maar ik merk ook dat er bij foto’s die ik in serie neem behoorlijk wat verschil kan zitten. Een zwak punt van dat toestel. Gelukkig is het wel meestal te corrigeren met Aperture.

L1360849 - 2016-07-08 at 10-02-58

10 thoughts on “The Trouble With Flaters

    1. Vlakbij het Centraal Station is dat toch niet zo evident. Er zijn wel ondergrondse fietsstalling maar ik vermoed dat je daarvoor moet betalen. Omdat de ingang van de zoo gerenoveerd wordt, was er een tijdje geen fietsstallingen aan de ingang. Ik ben ook een beetje een vreemd manneke: ik neem mijn fiets wel mee naar grootsteden maar laat die wel niet overal staan. Elders kan ik zonder enig probleem een winkel in gaan en mijn fiets (op slot) laten staan maar in steden als Brussel en Antwerpen doe ik liever niet.

      1. ok vreemd mannetje.
        Ik laat mijn fiets wel makkelijk achter tegen een gevel, of gewoon op de pekkel. Lijkt mij op het stationsplein in Antwerpen geen probleem, maar ik weet dan ook niet of dat door die werken helemaal toegankelijk is

        1. De gevel van het station is verboden: daar zijn meerdere verbodsborden die duidelijk maken dat je je fiets daar niet mag achterlaten. Dat is ook zo in andere steden trouwens: geen fietsen tegen de gevel van het station. Op veel plaatsen ook op het stationsplein een verbod om fietsen te stallen.
          Tja, het is inderdaad een vreemde gedachte maar in de grote steden zal ik niet rap mijn fiets tegen een gevel zetten. Wel in kleinere steden en gemeenten. Dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik nog maar goed een week een nieuwe fiets heb.

    1. Kinderen zullen vooral een pluchen nijlpaard kunnen appreciëren. Ik probeer elke week 100 km te fietsen. In 7 dagen is dat niet echt zo’n prestatie. Deze week heb ik trouwens het dubbele behaald maar dat is heel uitzonderlijk.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

