Beestig warm

Jeetje, het is hier al weer een poosje stil. Tja, wat beter tijdens een hittegolf dan wat bloggen. Slapen lukt nog niet al had ik toch behoorlijk wat beweging. Mijn dagen verlof zijn bijna volledig op. Vandaag had ik geen zin in dierentuinen. Te warm. Wie wil nu in Antwerpen, Planckendael of Pairi Daiza rond lopen? Wat dan? Richting kust.

L1370076 - 2016-07-19 at 09-23-22

Gaf Micheleeuw me vorige week nog de raad om niet te overdrijven wat het fietsen betreft, dan heb ik toch behoorlijk wat kilometers afgelegd. Na drie en halve week stond de teller zondag op 346 km. Vandaag staat de teller op 451. Gisteren had ik ‘slechts’ 30 km gereden dus het overig was voor vandaag. Via Sluis naar Knokke en meer bepaald het Zwin. Ik was er lang niet meer geweest. Minstens 30 jaar geleden dat ik daar nog eens rondliep.

L1370140 - 2016-07-19 at 11-19-07Het Zwin is nog maar een tijdje geleden heropend na een volledige verandering. Het moet gezegd: de veranderingen zijn redelijk groot. Geen enkele vogelkooi maar een volledig natuurreservaat waar je eigenlijk alleen nog kan wandelen en observeren. Alles lijkt ook redelijk nieuw dus zal het eigenlijk nog een tijd vergen om de natuur zijn gang te laten gaan. Er waren bijvoorbeeld maar heel weinig ooievaren te zien.

L1370134 - 2016-07-19 at 11-02-46

L1370130 - 2016-07-19 at 10-54-27

L1370128 - 2016-07-19 at 10-54-03

L1370153 - 2016-07-19 at 11-21-06

Gelukkig duurt de hittegolf maar twee dagen. Ik zou geen week 30 graden overleven.

15 thoughts on “Beestig warm

        1. Zoveel kan je als hovenier toch niet doen? Behalve onkruid wieden lijkt me het niet het moment moet snoeien, laat staan planten/zaaien. Zware inspanningen lijken me met deze temperaturen niet echt verantwoord en vooral niet na de middag. Ik hoop dat je je dag zo kan plannen datje nu rustig aan kan doen.

            1. Hagen scheren in juli: altijd gedacht dat zoiets eerder voor het najaar was net als snoeien maar dat blijkt duidelijk achterhaalt. Persoonlijk zou ik elke werkman/vrouw die met zo’n temperatuur bij ons zou moeten komen werken toch vriendelijk voorstellen om dat op een minder zwoele dag te doen. Ik zou niet graag een ambulance moeten bellen. 1 troost: morgen is het al een stukje minder warm en volgens de buienradar regent het al in West-Vlaanderen.

  1. ik kan er ook niet zo goed tegen, gelukkig is het vannacht mijn laatste werknachtje voor de vakantie!
    Ik ben nog nooit naar het Zwin geweest… (schaam)

    1. Het Zwin is ook een uithoek van België. Het is niet gemakkelijk bereikbaar en eigenlijk vooral geschikt om te bezoeken als onderdeel van een fietstocht. Het is er wel veel aangenamer fietsen dan vroeger. Meer dan 30 jaar geleden heb ik er ooit een fiets kapot gereden. Nu zijn die slechte betonnen platen weg en zin de fietspaden aangenamer. Er is ook een goeie signalisatie voor fietsers. Als automobilist is het wat moeilijker en met het openbaar vervoer een ramp.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

