Blankenberge, Blankenberge, tatarata…

Tja, ik ken de tekst van dat liedje, geschreven en gezongen door Hugo Mathijsen, niet meer.

Gisteren ben ik met de fiets naar Blankenberge gereden met het idee om er Sea Life te bezoeken. Dat is me ook gelukt.  Was het een goed idee? Tja, dertig km fietsen vind ik altijd een goed idee. Het weer was goed genoeg en ik had toch al rap mijn 100 km per week bereikt. Sea Life is echter niet iets waarvoor je persé naar Blankenberge zou gaan. Mocht je in Blankenberge zijn en je wilt een uur vullen, dan kan het geen slecht idee zijn om dat te vullen met een bezoekje aan Sea Life. Kijk wel vooraf op de site wanneer er activiteiten gepland zijn. Dat maakt het bezoek toch een stuk leuker. Voor het overige is het vooral verrassend klein dus ben je er rap op uitgekeken. Wat otters, pinguins, schildpadden, heel wat vissen en een bassin met zeehonden en zeeleeuwen. De dieren zijn nogal krap behuisd. Er was ook een ruimte dat blijkbaar gewijd was aan een tv show (SpongeBob SquarePants – naar mijn bescheiden mening zowat de meest idiote tekenfilmreeks ooit vertoond) en er nogal veel reclame was voor de nieuwe Disney/Pixar film ‘Finding Dory’ die me na een tijdje toch danig op de zenuwen werkte. Was het niet dat er aangespoelde zeehondjes verzorgt worden, ik zou het bijna weggesmeten geld vinden.

L1370546 - 2016-08-07 at 10-17-31

P8070173 - 2016-08-07 at 10-34-39

L1370550 - 2016-08-07 at 10-21-37

6 thoughts on “Blankenberge, Blankenberge, tatarata…

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

