Flaterende zaterdagpost van een nog niet volledig gesmolten blogger

Deze ochtend heb ik de koelte van de dag gebruikt om wat te fietsen en foto’s te nemen. Gans de week was ik van plan om de zonsopgang te fotograferen maar dat lukte niet bepaald. Vanuit een rijdende trein is dat niet evident.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Reflecterende ramen, slechte timing, … Alles kan tegen zitten. Niet zo met de fiets: dan stop je op de juiste plek en hopelijk op het juiste moment.

Leica V-Lux 3

Waarom ik deze week geen zonsondergang fotografeerde? Omdat het vermoeiende dagen waren en ik het vertikte om ’s avonds nog te gaan fietsen voor enkele foto’s. Daarvoor was het te warm. Hopelijk lukt dat volgende week.

Op de terugweg zag ik deze kat. Uiteraard nam ik een paar foto’s van een wel zeer tamme kat. Meestal laten katten me niet echt dicht naderen als ik foto’s wil nemen.

Thuis gekomen merkte ik echter iets vreemd  aan die kat. Aan de neus is een blauwe substantie merkbaar en ook in de pels zit dat goedje (al is dat enkel zichtbaar bij vergroten van de foto). De kat ziet er niet direct ziek uit dus hoop ik dat dit niets ernstig is. Een vergiftigde kat is geen pretje. Jammer dat ik dit niet had gezien toen ik de foto nam. 😦

13 thoughts on “Flaterende zaterdagpost van een nog niet volledig gesmolten blogger

  1. ja er komt inderdaad iets uit zijn neus of het zit erop. misschien daarom zo tam? Voor de rest vind ik het dapper om met dit weer te fietsen, mooie foto’s heb je in ieder geval kunnen maken

    1. Twee foto’s maar dezelfde zon: ik blijf nog altijd op dezelfde planeet ons rijden.
      Kauwgom is een mogelijkheid al is de kans klein dat kauwgom langs de neus terug naar buiten komt. Het leek toch eerder een vloeistof.

      1. Dan moet het wel een kat zijn met blauw bloed, een adelijke kat. Daarom verwaardigt die zich natuurlijk niet te bewegen als er een fotograaf langskomt, dat is die kat gewend.

        1. Een adelijke kat met een bloedneus. Een beetje een contradictie want katten zijn zo al onaantastbaar en wanen zich allemaal al eeuwenlang adelijk. Hun grote neef, de leeuw, wordt de koning der dieren genoemd maar katten bezien zich zelf als niet veel minder adelijk dan de leeuw. Maw alle katten leven alsof ze blauw bloed bezitten.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

