Dwergmuismaki

Olympus ZX-10
Een heel klein beestje

 Gisteren was ik niet in Brussel. Omdat ik een dag inhaalrust kon nemen, moest ik niet gaan werken en met de manifestatie wilde ik niet bepaald naar Brussel. Thuis blijven was ook niet echt aanlokkelijk dus trok ik nog maar eens richting Pairi Daiza. Nu denkt U dat ik het daar wel al gezien heb. Het was ‘nog’ maar de 17de keer. Wel, het was er heel rustig en dan ziet een mens al eens iets dat je anders niet kan zien. Zoals dit diertje. Ik moet al wel een keer of 15 langs geweest zijn en nog nooit kon ik dat klein diertje opmerken. Gisteren had ik echter geluk. Dat gebeurd wel meer op dagen waar er weinig volk rond loopt in een zoo. Vooral in het najaar blijkbaar want dan heb ik wel meer geluk om dieren te zien die anders onzichtbaar blijven. Het weer was ook niet zo denderend. De zon kwam er ’s ochtend wat door maar ’s namiddags was het grijs. Dan zie je al eens een nachtdier overdag te voorschijn komen.

Niet dat ik lang gebleven ben. Om Brussel te vermijden heb ik de trein naar huis genomen … via Kortrijk. Een alternatieve route dat zeker niet de rapste is. Ah, zo komt een mens nog eens op plaatsen waar je anders nooit komt. 😉

6 thoughts on “Dwergmuismaki

    1. Dat ik daar niet aan gedacht had: via Parijs! Zolang ik maar niet via Brussel moest, was ik content.
      Trouwens: Google maps (en onze Tomtom gps) stuurt me ook via Kortrijk naar Pairi Daiza. Blijkbaar was dat nog zo dom niet. Het duurt wel iets langer met de trein dan met de auto.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

