Verregende flaters op grijze zaterdagen

Het was weer een drukke, vermoeiende week. Ik weet het: ik val in herhaling, klaag en heb duidelijk last van het herfstweer. Dat het maar rap lente wordt. Deze week heb ik tijdens de lange treinritten wel een paar keer bezig gehouden met enkele programmaatjes op mijn iPad. Ze mogen bij (oa) Apple dan wel beweren dat een tablet tegenwoordig een desktop computer kan vervangen, maar daar heb ik toch een andere mening over. Al is het wel een feit dat de huidige generatie tablets en zelfs smartphones de computers van de jaren stilletjes al lang overtreffen op elk gebied, toch blijft een desktop een betere optie voor heel wat taken. Foto’s bewerken, om maar iets te noemen. Ook al kan je op een tablet foto’s ferm bewerken.

Een beetje gespeeld met Photoshop
de kromme molen

Meestal is het resultaat pas echt goed in te schatten op een groot scherm.

Dat ik bij het wachten op een trein al eens naar de Starbucks in Brussel ga (die in Brugge bezoek ik al lang niet meer) om daar gratis wifi te gebruiken en zo af en toe al eens iets op Instagram te zwieren, is iets dat ik blijkbaar niet kan laten. Af en toe zijn de resultaten leuk, ook al zijn de foto’s niet met Instagram zelf bewerkt maar met andere programma’s (ofte apps). En nee: Photoshop is zeker geen must.

De verlichting werkte niet echt in Brussel. Gelukkig deden de verkeerslichten het wel.
Albertinaplein op een vroege ochtend
Op weg naar huis al meer dan eens de zon zien ondergaan.
zonsondergang

Een iPad is vooral handig voor bepaalde apps zoals die van het KMI: kan je toch beter inschatten wat het weer zal zijn de eerste uren. Vreemd maar het is met zo’n app gemakkelijker en correcter dan via het internet. (Dat is toch mijn indruk.) Informatie over treinvertragingen vind een mens ook als een rapper via een tablet of smartphone met internet verbinding dan in een station. Zo ver is het helaas al gekomen. Zeggen dat ik die iPad eigenlijk gekocht heb om voornamelijk boeken te lezen onderweg. Het gebeurt nog zelden. Kranten lees ik wel elke dag onderweg. Het is te zeggen: zolang die ’s ochtends op mijn tablet belanden want af en toe zorgen technische problemen voor kopzorgen. Zo erg dat ik deze week veranderd ben van krant. Helaas: ook de Standaard blijkt niet vrij van technische problemen. Vervelend is ook dat een mens tegenwoordig een digitale krant voor een week moet kopen. Zo af en toe eens één kopen is niet meer mogelijk. Ook al koste dat dan meer dan een abonnement voor een week, maand of jaar toch hebben ze net dat afgevoerd. Eigenlijk was zowel de site van het Nieuwsblad als de Standaard deze week nogal veel onbereikbaar. Zouden de Russen het op hen gemunt hebben? 😉

Om dit stukje toch met iets leuks te kunnen eindigen: een plezant beest.

L1380777 - 2016-10-16 at 08-26-04

6 thoughts on “Verregende flaters op grijze zaterdagen

  1. Mijn (tweede) glimlach van de dag, Stef, bij je eerste foto.
    De tweede lijkt wel een romantische sneeuwbui…
    ‘Lucht’ maar eens…, heeft iedereen nodig…
    Lie(f)s.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

