Vrijdagse stoomafblazen op Flaterwijze

Het lukt me de laatste tijd niet meer om tijdens de week iets om deze blog te laten verschijnen. Tenzij ik het tijdens het weekend plan maar dat telt niet echt. Het lukt me dan ook niet om tijdens de week alle reacties hier te lezen en eventueel te beantwoorden.

img_2038

Het lukt me wel af en toe om eens een foto op Instagram te zwieren en ik speel (helaas) ook elke dag spelletjes op mijn iPad. Niet dat ik nu gans de tijd dat ik op de trein zit, besteed met spelletjes. Ik heb nog eens de Photoshop versie voor de iPad getest en dat werkt zolang je maar zo’n stylus gebruikt. Dan kan je leuke effecten verkrijgen. Zoals bovenstaande foto. Of het ook in de smaak zal vallen, is een andere kwestie. Het onderste gedeelte is normaal heel donker maar met dit programma kan je een stukje van de foto bewerken en dus is het gras hier niet meer zwart maar min of meer groen. Mits wat meer proberen zal dat wel nog beter kunnen al lijkt het niet echt natuurlijk en ik vermoed dat dit ook niet iedereen kan bekoren.

Wat me al evenmin kan bekoren is wat ik vandaag mocht lezen in het nieuws: België stemt tegen gesprekken rond verbod kernwapens/verbod kernwapens. Alsof we nog niet wisten dat de huidige regering eigenlijk klote is, dan is dit toch weer een goed bewijs. Hypocriet zijn ze ook. Terwijl vorige week verschillende Vlaamse politici gif spoten op de Waalse politici die het Ceta tegen hielden want blijkbaar verkochten die Walen liever wapens aan Saoudi Arabië dan fruit aan Canada maar aan het kernwapenarsenaal mag niet geraakt worden. Wordt het niet tijd dat we eindelijk en vooral massaal gaan protesteren tegen de huidige regering. Van mijn part mag die rap vallen. Ik wil zelfs een zondag opgeven als bijzitter bij de volgende verkiezingen.

6 thoughts on “Vrijdagse stoomafblazen op Flaterwijze

    1. Het is duidelijk dat de huidige regering niet bepaald een nieuwe manier van regeren voert maar terug grijpt naar de middeleeuwen (of het scheelt toch niet veel) en zaken domweg terug draait. Sommigen willen terug naar de 18de eeuw. Links en rechts doen ook vooral aan kritiek leveren op de tegenpartij op groteske, cynische manier dat er toe leidt dat ze ferm met oogkleppen op leven en hun eigen meer dan één keer tegenspreken. Vooral rechts en dan meer bepaald Dewever is vooral bezig om op de kap van de PS te zitten. Dat hij al meer dan eens zijn eigen ramen heeft ingesmeten, gaat er bij hem niet in. Zijn haat voor de PS is intussen grotesk geworden. Het is niet alleen in de VS dat de politiek verworden is tot modder gooien. Een volgende regering zal hopelijk wel initiatieven verdedigen om het kernarsenaal te verminderen.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

