Speelse flaters met NIK filters

L1400077 - 2016-11-02 at 11-03-09Als keikoppig manneke gebruik ik nog steeds Aperture om foto’s te bewerken. Dat is redelijk verrassend want Apple ondersteund dit programma al jaren niet meer. Het lukt me echter nog steeds omdat ik ook nog altijd een relatief oude computer gebruik – zo oud dat de laatste versies van het besturingssysteem OSX niet bruikbaar zijn. Het ding werkt echter nog altijd heel goed. De laatste tijd ga ik al eens wat verder met fotobewerking. Dat begon op mijn iPad. Vreemd maar het ding is daarvoor wel redelijk handig. Een tijd geleden haalde ik een paar plugins voor Aperture van het internet. Dat lijkt niet zo verstandig maar het is echter veilig, eenvoudig en ook nog eens gratis. Jaren las ik dat een mens niets beter kon kopen als plugin voor fotobewerking dan de plugins van NIK. Dat vond men bij Google ook want het bedrijfje werd voor veel geld overgenomen door Google. Vreemd genoeg zette Google de plugins al gauw gratis op het internet. Wat de reden hiervoor is, is me niet duidelijk maar ik laat dat niet aan mijn hart komen. De NIK plugins zijn gewoonweg fantastisch. De mogelijkheden zijn enorm en wie al eens graag aan fotobewerking doet, kan niet om deze handige tools heen. Ze zijn ook als apart programma te gebruiken maar ze werken even goed als plugin bij Photoshop in zowel Windows als Mac omgeving. Bovenstaande foto is een voorbeeld van wat er mee kan gedaan worden. Een aanrader dus.

6 thoughts on “Speelse flaters met NIK filters

    1. Hopelijk houden ze bij Google dit software pakket in ere. Het zou niet de eerste keer zijn dat een goed programma/product zou verdwijnen door de kortzichtigheid van een paar op winst beluste managers.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

