Grijze flaters op een zondagse sleurdag

Pffff. Geef mij maar zomerse dagen met 30°. Altijd beter dan het weer van vandaag. Morgen heb ik een dag verlof: eigenlijk mijn laatste van dit jaar. Niet dat ik vanaf dan elke dag zal moeten komen werken. Er is op het werk nog zoiets als inhaalrust. Ik heb nog geen idee wat ik morgen zal doen. Het weer is niet bepaald van die aard dat ik een ganse dag buiten kan zijn. Deze week had ik meer geluk. Ik heb zelfs een stuk met de fiets kunnen rijden en zo mijn achterstand in kilometers wat kunnen inhalen. Zo was een feestdag nog voor iets goed. Ik was ook nog eens in de zoo van Antwerpen. Zo heb ik voor de eerste keer de nieuwe Skywalk kunnen testen. Het was de moeite.

L1400610 - 2016-11-11 at 11-12-22

L1400588 - 2016-11-11 at 09-24-50

L1400584 - 2016-11-11 at 09-23-59

L1400627 - 2016-11-11 at 11-15-51

Een bezoek aan de zoo is voor mij niet compleet zonder panda’s. Dus was mijn dag goed toen ik de twee rode panda’s mocht fotograferen. Ze hebben een mooie nieuwe stek in de zoo van Antwerpen al vind ik dat slechts één boom om in te klimmen wat weinig is.

Ook het jong van de tapir was dit keer te bewonderen.

L1400639 - 2016-11-11 at 11-33-30

L1400635 - 2016-11-11 at 11-33-02

 Achter glas want het was te koud voor dat dier. Veel zon heb ik trouwens niet gezien in Antwerpen dus ben ik rond de middag westwaarts gespoord waar de zon meer van de partij was maar de temperatuur niet voelbaar hoger was. Veel foto’s heb ik onderweg dan ook niet gemaakt.

L1400653 - 2016-11-11 at 15-02-44

6 thoughts on “Grijze flaters op een zondagse sleurdag

    1. Er zijn nog heel wat werken aan de gang: het stuk van de giraffen wordt groter gemaakt zodat de zebra’s daar ook plaats hebben. Waar de zebra’s nu vertoeven, komen neushoorns. Ook het stuk waar ooit (oa) de rode panda’s is nog bouwwerf: dat wordt terrein voor de gorilla’s & de chimpansees. Over een groot jaar zullen die weer buiten kunnen. Geen overbodige luxe.

      1. Binnenkort is het ook ‘China Magic Light’ in de Zoo van Antwerpen, zeer zeker óók de moeite. Zo te lezen nog heel wat werk voor de boeg daar. Met dank voor de toelichting.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

