Een blogje muziek

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier een beetje muziek plaatste. Nochtans luister ik graag naar muziek en ook redelijk veel. Zo gebeurt het ook dat er regelmatig liedjes ‘oppoppen’ in mijn hoofd. Liedjes van vroeger, soms liedjes die ik liever zou vergeten, soms liedjes die ik absoluut niet wil vergeten maar waarvan de tekst me ontglipt. Deze week popte een liedje op dat ik ooit op een andere blog had gezet. Het eerste commentaar daarop was er compleet naast. Het had niets te maken met Jacques Brel.

Niet dat Regina Spector niets weet van de Belgische zanger maar haar liedje heeft enkel de titel geleend. De rest lijkt er naar mijn bescheiden mening helemaal niet op.

Hoe dat liedje zomaar in mijn hoofd spookt, is me een raadsel. Het is niet dat ze het tegenwoordig veel op de radio spelen.

Tegenwoordig mag ik naar de Franstalige versie van radio Nostalgie luisteren. Dat is niet veranderd sinds ik van dienst veranderd ben. Nochtans ben ik geen fan van die zender. Vroeger luisterde ik al eens naar Stubru, later werd dat 4FM maar tegenwoordig hou ik het vooral op Radio 1. Een mens kan daarin veranderen.

Nick Lowe zal wel niet voor iedereen zijn. Het is ook niet zo dat ik ganse albums van die man beluister of kocht. Deze is wel eentje waarvan ik de tekst constant verkeerd begreep en ook verkeerd meezong. In plaats van prepare hoorde ik heel lang repend. Een variant op dit lied is onderstaand.

Er wordt al eens gezegd dat veel artiesten slechts één lied schrijven en het overige zijn eigenlijk maar varianten op dat ene lied. Van sommigen kan je dat gerust zeggen, van anderen echt niet. Al vind ik dat de huidige singel van Sting toch ferm klinkt al enkele van zijn vorige schrijfsels. Naar mijn bescheiden mening had hij trouwens beter zijn ‘maatjes’ Copeland en Steward er bij gehaald en de cd uitgebracht onder de noemer ‘The Police’.

Tot slot een bedenking met een ferm politiek tintje. Mocht er een lied bestaan dat die blaaskaak genaamd Donald Trump het best beschrijft, dan komt deze Belgische productie zeker in aanmerking. Won Ton Ton – misschien kent U dit (nog)?

Die Trump: dat is toch echt een leugenaar en een bedrieger.

4 thoughts on “Een blogje muziek

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

