Trial and error

Ik probeer af en toe al eens iets. Toch wat betreft fotografie blijf ik regelmatig dingen die ik maar af en toe eens doe. ’s Winters is dat fotograferen met langere sluitertijden. Dat geeft soms leuke beelden al moet ik vooral goed plannen en de juiste plek vinden. Want de plek en de tijd is nogal essentieel voor fotografie.

Dramatiek troef.
Kunstberg bij valavond.

PC140005 - 2016-12-14 at 07-25-58

Woensdagochtend: ochtend verkeer passeert langs de Albertine met volle maan. 

PC160124 - 2016-12-16 at 07-23-12

Vrijdagochtend: wat meer verkeer dus wat meer effect. 

17 thoughts on “Trial and error

  1. Te lange sluitertijden (bij de twee laatste foto’s) geven niet altijd het beste resultaat. Soms is het beter om de sluitertijd zodanig aan te passen dat je bij de lichtsporen toch nog iets van het voertuig ziet.

    1. Het was niet mijn bedoeling om nog iets van de voertuigen te zien. Geen idee waarom ik dat zou willen. Sluitertijd van 30 seconden met grijsfilter. Het stoort me wel dat er veel verkeersborden op de foto’s staan en ook de (verkeers)lichten zijn wat te fel.

  2. Vooraleer hier van start te gaan met mijn opmerkingen : ik weet geen snars over technieken, sluitingstijden en weet ik veel ivm fotografie. Ik oordeel alleen op wat mijn oog aantrekt. De eerste vind ik speciaal door die wolken. Met andere woorden ; deze geniet mijn voorkeur. Experimenteer maar gerust verder, zo zien we nog eens wat.
    Groetjes.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

