4 jaar

Deze blog bestaat 4 jaar. Op 20 december 2012 begon ik deze blog. Ik zag het als kleinschalige hobby waar ik enkel de bedoeling had om foto’s te zetten. Geen of toch heel weinig tekst. Dat is ondertussen toch wat veranderd. Het publiek is ook veranderd. Daarbij mag ik constateren dat deze blog toch telkens veel commentaar mag ontvangen. Waarvoor mijn dank.

Ik ben deze blog begonnen met een soort top 5. De meest bekeken foto’s van me op Flickr. Ook dat is intussen sterk veranderd. Was dat toen foto’s die een paar paar honderd keer bezichtig werden, dan gaat het nu over foto’s met een duizendtal bezichtigen. Al is dat nog altijd niets in vergelijking met de heel populaire fotografen op Flickr. Die spreken van miljoenen bezichtigen per foto. Dit is mijn huidige top 5:

L1210789 - 2014-10-15 at 15-53-27

L1100285 - 2014-01-08 at 09-31-51 - Version 2

L1120616 - 2014-03-29 at 07-49-32

L1280895 - 2015-07-21 at 10-22-20

P1200002 - 2015-01-20 at 12-48-35

De derde en vijfde foto zijn eigenlijk verrassingen. Vooral de vijfde is niet bepaald een meesterwerk. Foto één nam ik bij één van de eerste bezoeken in Pairi Daiza en blijft eigenlijk ook één van de beste te zijn. Foto twee nam ik in Planckendael en ook hier heb ik sindsdien nog niet echt een betere foto van een rode panda kunnen nemen. Foto drie en vijf waren vluggertjes: onderweg rap een foto nemen. Foto drie nam ik op een zomerse ochtend onderweg naar het station. Foto 5 was op een grijze winterdag tijdens een middagpauze. Smaken verschillen enorm. Dat blijkt ook op het internet.

14 thoughts on “4 jaar

  1. Precies die vijfde foto springt er voor mij uit 🙂 net heel mooi van sfeer vind ik. Maar da’s dan ook persoonlijk hé. Heel terecht die top vijf. Ik blijf hier graag komen :-). Proficiat met de blogverjaardag!

    1. Dank U wel voor uw vriendelijke woorden.
      Het spel van licht en schaduw zit wel goed maar die boom vind ik wat te prominent in beeld. Het was vooral de bedoeling om de weerspiegeling in het water vast te leggen. Hier zou portretstand beter geweest zijn (vermoed ik toch).

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

