Geen overzicht dit jaar

WordPress zorgde jaren voor een leuk jaaroverzicht per blog. Dit had ik hier zowat elk jaar (ook op mijn vorige blogs trouwens) maar dit jaar mag het niet zijn. De hulpaapjes zijn met pensioen en dus hebben ze bij WordPress wat volk te kort. What else is new?

Nieuwjaarsresoluties? Ook niet nieuw hé. Ik probeer daar zelden aan mee te doen maar kan het ook niet altijd laten. Het fietsen gaat redelijk al moet ik bekennen dat ik de laatste weken van het jaar geen 100 km per week haalde. 😟

Zoals elk jaar zou ik toch zo graag eens proberen om elke dag minstens één foto te nemen. Dat lukt … voor een week of twee. Dan zorgen lange werkdagen en grijs weer meestal ervoor dat daar dit voornemen al vroeg gedaan is. Gisteren was het weer van dat.

P1010018 - 2017-01-01 at 16-40-28

Vandaag beloofde nog wat meer winters weer.

P1020006 - 2017-01-02 at 08-49-30

De eerste sneeuw van het jaar al was dat niet voor gans ons landje. Dat het weer hier op korte afstand enorm kan verschillen heb ik deze middag nog maar eens gemerkt. Vertrok ik uit Brussel met heel dichte mist (het soort dat men eigenlijk vooral in Londen kende), dan had ik bij aankomst in Brugge zonnig winterweer. Een fietstochtje leek me wel iets.

L1400948

Helaas ben ik niet helemaal geraakt waar ik eigenlijk van plan was om te gaan (om foto’s te nemen). Onderweg merkte ik namelijk dat mijn kilometerteller weinig teken van leven toonde. Dan maar op de Oostkerke-brug wat foto’s genomen. Inzoomen gaf echter dit resultaat.

L1400955

Een verrassing want ondanks twee kanalen (Schipdonkkanaal en Leopoldsvaar aka de Blinker en de Stinker) is de OL-Vrouwetoren in Brugge nog goed zichtbaar. Dat had ik helemaal niet verwacht.

18 thoughts on “Geen overzicht dit jaar

  1. het was me ook opgevallen dat er geen jaaroverzicht was van de blog. Zo erg vind ik het nu ook weer niet. Ik log in de eerste plaats voor eigen plezier en hoop dat ik enkele reacties zal krijgen. Meer moet dat niet zijn. Het weer kan inderdaad na enkele kilometers verder te zijn totaal anders zijn. Foto’s neem ik ook niet zoveel buiten, het duistere weer laat me dit te doen.

  2. Ah die stats hé, aan de ene kant vind ik het niet slecht dat ze geen overzicht gemaakt hebben…alle blogs gingen over hetzelfde.
    Supermooie foto’s, ik hoop dat je er nog veel zal posten!
    Beste wensen!

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

