Nog niet volledig dicht gevroren

L1410041 - 2017-01-21 at 16-39-49Mocht U denken dat ik de enige ben die al weer reikhalzend uitkijk naar de lente, dan is dat niet helemaal juist. Veel dieren overleven ternauwernood de vorst en het brengt ook heel wat problemen. Water vinden is zo één van die problemen. Kanalen vriezen toe en waar er nog een plekje is dat niet volledig bevroren is, vind je al gauw heel wat (water)vogels. Dan mag schaatsen/wandelen op natuurijs zijn charmes hebben voor veel mensen, voor mij hoeft het echt niet. Voor veel dieren al even min.

8 thoughts on “Nog niet volledig dicht gevroren

    1. De laatste keer was 2009. Al ben ik tien jaar jonger, ik herinner me wel de jaren ’80. Toen was het een paar keer ‘prijs’. Er was toen zelfs een jaar dat je kon wandelen op de Reien. Het was toen wel niet echt populair om massaal op de vaart te gaan wandelen – of ik herinner me dat niet zo goed meer. Minden jaren ’90 kon het eigenlijk ook wel een keer maar toen heeft de politiek het rigoureus verboden. Patje Moenaert wilde geen risico’s nemen.
      IMG_3138.JPG

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

