Spamziekte

P1190023 - 2017-01-19 at 16-47-47

Deze blog is de laatste tijd onderwerp van heel wat spam. Zowat elke dag mag ik er een reeks ongewenste commentaren verwijderen. Gelukkig duurt dat niet lang en zijn het enkel de juiste commentaren die daar belanden. Geschreven in het Engels, Spaans of Portugees of enkel met een paar links naar dubieuze sites: het zijn duidelijk geen mensen die eigenlijk lezen wat hier staat laat staan dat ze het begrijpen. Wat me al een paar keer opviel: het fenomeen komt af en toe terug en men gaat telkens voor één blogbericht. Dan nog ééntje dat niet bepaald recent is (30 mei 2016). Net als vorige keren probeer ik dit nu te tackelen door voor dit specifiek stukje geen commentaar meer toe te laten. Wat men daar eigenlijk mee meent te bereiken, is me helemaal niet duidelijk. Zouden ze het zelf weten of is het enkel uit verveling?

30 thoughts on “Spamziekte

  1. Aan deze kant ook soms vervelende spam.
    Blijkbaar is de investering klein en geeft het soms toch resultaat!

    Het spamfilter werkt goed en de spammers zijn gelukkig makkelijk te herkennen.

    Vriendelijke groet,

  2. Ik herken dat ook, die commentaren op een bericht van een tijd geleden. Je doet me er aan denken dat ik al in geen tijden gekeken heb of er spam is. Ik doe het meteen eens.

    1. Trollen ken ik van de tijd toen ik nog nieuwsgroepen bezocht. Griefers, klonen en querulanten zijn nieuw voor me. Vooral griefers en querulanten: had ik nog niet eerder van gehoord. Een shitposter lijkt me nogal evident (de betekenis toch). Ik heb er zelden last van. Ik heb dus al bij al nog geluk.

    1. Tja, soms zijn het ook leuke dingen om eens te lezen maar meestal gaat het toch vooral om onzin en met de bedoeling om volk te lokken naar dubieuze websites. Ik wens je een spamvrije blog toe (voor zover dat mogelijk is).

        1. Er kunnen inderdaad bizarre reacties tussen zitten. Soms zijn die door een soort spamrobot aangemaakt: een programma dat zo gemaakt is dat het tekst plaats op blogs en sites waar commentaar kan gezet worden. Vandaag nog ééntje in Portugees. Die had duidelijk begrepen waar deze blog over gaat. 😉

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

