Flater, de weinig kunstzinnige prater

Deze ochtend relatief vroeg opgestaan met wat wij hier plaatselijk n’een blekken zunne  noemen. Een flauw waterzonnetje. Lang heeft het dus niet mogen duren maar ik heb toch wat zon gehad vandaag.

Da's dus n'en blekken zunne.
toeristisch plaatje

 De zaterdag is voor mij al jaren de dag om boodschappen te doen. Niet alleen voor mij: dat is zelfs voor een autist als ik heel duidelijk. Tijdens de week heb ik nog steeds weinig gelegenheid om foto’s te nemen. Gisteren bijvoorbeeld dacht ik van de middagpauze gebruik te maken om eens wat foto’s in de omgeving te maken. Ik mocht blij zijn dat het niet ver was want vertrokken met zon maar terug met regen. Het resultaat?

P2240002 - 2017-02-24 at 13-06-22

P2240003 - 2017-02-24 at 13-06-30

P2240009 - 2017-02-24 at 13-07-52

Brussel Kapellekerk is nog altijd een verzamelplaats voor spuuglelijke graffiti. Onderste was trouwens onderwerp in het nieuws een tijdje geleden. Geen idee wie dat maakt noch of dit in opdracht gedaan wordt. Je maakt niet zo maar zo’n schilderij: het is minstens 8 verdiepingen hoog en daarvoor heb je toch een stelling van doen. Misschien heeft het iets te maken met Recyclart: een multidisciplinair kunstencentrum dat gevestigd is in het verlaten treinstation Brussel-Kapellekerk zich vooral richt op jonge en beginnende kunstenaars en creatievelingen. Kunstzinnig of niet: ik zou toch liever niet zo’n schilderij op mijn woning willen. Dan liever een stripfiguur.

9 thoughts on “Flater, de weinig kunstzinnige prater

    1. Dank U wel.
      Weinig mooie graffiti en wat wel mooi is wordt al vlug verknoeit door allerlei krabbels en tags. 😦 De ene aan de Boeveriepoort kan ik wel waarderen maar de ander, richting Sint-Michiels vind ik minder geslaagd.

  1. De laatste afbeelding werd druk besproken in tal van journaals. Kunst met een boodschap, bleek alras. En dus mocht de wanddecoratie blijven, hoe wreed ook de afbeelding. (Al zou ik toch liever iets anders op mijn wand zien, doch soit.)

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

