Verslaafde Flaters op een kronkelend flaterpad

De tegenwoordig heel weinig actieve blogster Micheleeuw vroeg een paar weken of ik misschien niet kon helpen om haar wat verder te helpen met een online computerspel. Waar zijn vrienden voor, dacht ik. Eventjes ‘Forge of Empires’ zoeken en op mijn tablet geïnstalleerd. Een foutje want het blijkt een ferm verslavend spel te zijn. Stoppen is haast onmogelijk (ook wegens mijn belofte). Dus doe ik andere dingen veel minder. Niet dat het erg is dat ik nu haast nooit meer op Facebook zit, naar blote madammen loer mooie foto’s bekijk op 500px, Flickr en aanverwante sites en ook sites als Pinterest tegenwoordig links laat liggen. Tot het weer goed genoeg is om weer wat meer te gaan fietsen (waarbij ik moet melden dat ik gisteren mocht ontdekken dat één van mijn pedalen kapot zijn en dat op een fiets die ik kocht in juni wat ik toch ferm vervelend vind, maar dit geheel terzijde) zal ik me ’s ochtends en ’s avonds over geven aan deze verslaving. Dus ook nog minder bloggen. Niet dat ik geen foto’s meer maak. Dat blijft gelukkig wel. Al heb ik nu al jaren dat ik foto’s maak die ik eigenlijk op mijn blog wil gebruiken maar nadien zelden gebruik maar van die foto’s. Uiteraard zijn er foto’s bij waarvan ik naderhand vind dat ze niet echt geslaagd zijn. Meestal nam ik die in de rapte omdat er iets te zien was onderweg dat mijn aandacht trok.

P2170005

P2170007

Studentikoze samenkomst in Brussel-Centraal bijvoorbeeld. Zo ’s ochtends vroeg terwijl ik eigenlijk al op het werk moest zijn is niet de meest geschikte gelegenheid om foto’s te nemen.

Zo af en toe komt men ook eens iets leuks tegen:

L1410128

Ik wandel nogal weinig door Brussel de laatste jaren en daar zijn redenen voor. Behalve de luchtvervuiling en het weer dat niet altijd mee zit, erger ik me aan redelijk wat dingen. De manier waarop men soms met openbare plaatsen maar ook met privé eigendommen omgaat, vind ik ergerlijk. Graffiti, allerlei zelfklevers en reclameboodschappen en redelijk wat zwerfvuil. Ze was ik redelijk geschokt bij het zien van dit stripfiguur:

P2170010 - 2017-02-17 at 16-20-56

Dat het beeld van Guust Flater afziet van weer en wind, kan ik begrijpen maar het gekrabbel en de vele stickers vind ik niet kunnen.

P2170016 - 2017-02-17 at 16-34-58

Regelmatig word een mens met de neus op de feiten gedrukt: Brussel is nog altijd een stad voor automobilisten. Al is het de laatste jaren iets veranderd, toch is er geen stad waar men in de vorige eeuw zo enorm inzette om het de automobilist gemakkelijk te maken als onze hoofdstad. Het aantal parkings is er nog steeds hoog. Met zoveel verkeer is het niet te verwonderen dat fietsen door de luchtvervuiling eigenlijk eerder ongezond is. Vooral in steden als Brussel. Al zijn er ergere plaatsen dan ons landje als het gaat om luchtvervuiling maar het kan verdomd beter. Veel beter.

5 thoughts on “Verslaafde Flaters op een kronkelend flaterpad

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

