Late zaterdagavondgedachten over grijze flaters

Ik had deze week best wat foto’s genomen. Onderweg natuurlijk en zeker niet elke dag. Zieken op het werk dus extra druk maar extra druk is het blijkbaar overal. Deze morgen had ik het onzalig idee om op een lege maag eerst nog wat aan mijn computer bezig te zijn voor ik boodschappen deed. Niet zo’n goed idee want ik slaagde erin om zowat al mijn foto’s uit te wissen nadat ik er slechts enkele op mijn computer had gezet. Nog nooit eerder mee gemaakt. Een klein foutje maar een relatief groot gevolg.

gitaarspeler
gitaarspeler

Deze jonge man zat eigenlijk op een vreemde plek: op de treden van de meeste drukke trap van het Centraal station en dat tijdens het spitsuur. Geen mens had oren naar zijn muziek. Wat hem bezielde om daar te zitten, was me een raadsel. Misschien was het een soort protestactie?

29 thoughts on “Late zaterdagavondgedachten over grijze flaters

            1. Een grapje mag zeker.
              Op het werk hoor ik al wel eens een stukje muziek die ik niet kan aanhoren. De laatste weken is dat al eens Jane Birkin & Serge Gainsbourg. Waarom die Gainsbourg zo nodig met die Jane Birkin muziek wilde maken, is me een groot raadsel.
              Smaken en geuren…
              Muzikale groet,

        1. Of hij wilde schuilen voor de regen en had zich maar een willekeurig plaatsje uitgekozen en was het hem niet te doen om eventuele toeschouwers? Het leek me niet echt een typische straatmuzikant.

    1. Ik had enkele foto’s geïmporteerd met Aperture en dan krijg ik altijd de vraag of die foto’s mogen gewist worden van het kaartje. Dit keer wiste dat programma alles. Ofwel was ik helemaal nog niet wakker en stond alle foto’s dan toch reeds op mijn computer ofwel heb ik iets verkeerd gedaan. Soit, zo belangrijk waren die foto’s uiteindelijk toch niet hoor.

        1. Geen kaartenlezer dus koppel ik steeds mijn camera aan mijn computer. Met de Leica en Olympus kan ik wel alle foto’s direct van de sd kaart kopiëren op een harde schijf zonder een extra programma nodig te hebben. Dat doe ik om altijd met mijn Leica. Met mijn Olympus veel minder. Nadien worden foto’s altijd geïmporteerd met Aperture. Soms ook nog eens met het programma ‘Photo’s’. Alle foto’s gemaakt met mijn Leica heb ik dus minsten dubbel. Ik zal daar toch eens een uitzuivering in mogen houden want niet alles is het houden waard en neemt toch veel plaats in.
          Sd kaarten formateer ik eigenlijk zelden. Geen idee of dat nu goed of slecht is. Tot nu toe nog geen problemen gehad met sd kaarten.

  1. Probeer zeker eens het gratis programma Recuva (wat Lies ook zegt). Scan dan eens je geheugenkaartje en je zal verbaasd zijn wat je nog allemaal terugvind, tenzij je je kaartje geformatteerd heb.

  2. Die muzikant heeft geluk want als er een heethoofd (die die lopen er tegenwoordig veel rond) niet door kon in de drukte ,zou hij wel eens een klop op zijn kop kunnen krijgen.
    Spijtig van de fotootjes

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

