Grijze gedachten op een grijze zaterdag

 De titel was voor een stukje dat ik vorige week hier ging publiceren maar ik hergebruik het deze week. Een mens moet blijkbaar wat meer recycleren dus waarom niet hé. Niet dat het deze ochtend grijs en miezerig was. Wat zon, aangename temperatuur, weinig wind… ideaal fietsweer. Nu is het zonnetje weer verdoken achter de bewolking maar ik heb al de ‘nodige’ kilometers per fiets afgelegd en nu hoe ik me wat bezig met kleine werkjes en tussendoor wat op de computer. Ondermeer foto’s bekijken en eventueel wat bewerken.

Olympus ZX-10

Gisteren wilde ik ook wat genieten van zonnig weer maar dat is niet helemaal gelukt. Behalve dat het niet zo zonnig was als voorspelt toen ik eindelijk naar buiten kon, had men bij de NMBS ook wat een verkeerde inschatting over het aantal personen die iets na drie uur de trein vanuit Brussel richting Brugge namen. Tja: rijd die trein tussen 16 en 19 enkel tot in Brugge dan is de trein die in Brussel-Centraal vertrekt om 15:16 er eentje met bestemming … Blankenberge. Ik heb het eens opgezocht op de site van de NMBS en elk uur vertrekt er in Brussel-Centraal om 16 minuten na een trein met eindbestemming Brugge… behalve om 15:16. Deze rijdt tot in Blankenberge. Waarom? Geen flauw idee. Mocht het zijn dat net dan meer volk naar Blankenberge wil reizen per trein, waarom maken ze die trein dan meestal zo kort? Gisteren had ik het ‘genoegen’ om te moeten recht staan van Brussel tot in Brugge. Er zijn ergere dingen in het leven maar leuk was het ook niet, vooral omdat ik wegens te weinig plaats ook nog eens verkrampte.

Genoeg geluld over treinen. Deze morgen heb ik nog eens wat foto’s genomen in Brugge.

Duc de Bourgogne

Helaas, Brugge is toch niet echt Brugge zonder zwanen op de Reien. Klinkt vreemd maar het is wel zo.

3 thoughts on “Grijze gedachten op een grijze zaterdag

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

