Zondagavondblog na een zalig lenteweekend

Gisteren was het nog vroeg toen ik resoluut een besluit nam: nooit geen FOE meer. (U zegt? FOE kent U niet? Forge Of Empire: een zeer verslavend spel te vinden op internet en als app voor tablet.) Eigenlijk wilde ik dat al eerder doen maar na een week waar ik een paar keer te laat op het werk kwam (al is dat relatief maar ik moet eigenlijk voor 8 uur op het werk zijn in de dienst waar ik werk terwijl collega’s geleide uren hebben en kunnen beginnen tussen half 8 en 9 uur – maar dit geheel terzijde) vond ik dat het niet meer door de beugel kon. Het was niet dat mijn (directe) chef al opmerkingen gemaakt had maar er waren toch al opmerkingen en steken van collega’s. Een gewaarschuwde Flater is er … anderhalf waard. Weg met die zooi. Het resultaat is wel dat ik dit weekend zowat een grote 80 km gefietst heb en dat is ook al een hele poos geleden. Dus ja: deze week heb ik de 100 km wel gehaald. 🙂 En waar ben ik dan geweest vandaag?

L1410218_HDR zee

Aan de zee! Het is wat vroeg voor me maar ik heb het toch al gelapt. Eigenlijk had ik niet echt de bedoeling om tot in Heist te rijden. Ik was vooral benieuwd naar deze constructie.

L1410199 - 2017-03-12 at 14-51-04

L1410201 - 2017-03-12 at 14-51-46

L1410202 - 2017-03-12 at 14-51-54

 Zichtbaar van van tot in Damme blijkt dit te maken te hebben met de aanleg van de A11. Volgens Google Maps is dit het ‘Centraal Magazijn THV KW A11′. Tja, dat zegt niet zoveel als is het toch duidelijk gelinkt aan de aanleg van de A11. Voor een tijdelijke constructie is het wel solide en impressionant. Om die foto’s te nemen had ik toen al een stukje moeten fietsen, bijna tot aan Knokke en dus was ik nauwelijks 6 km verwijderd van de zee toen ik bovenstaande foto’s nam. Een habbekrats. (En als U, waarde lezer, dit niet geloofd dan zal ik U iets anders moeten wijs maken. Ik bedoel: 6 km fietsen is niet echt een habbekrats.)

L1410214_HDR Ramskapelle

Onderweg nog eens gecontroleerd of de molen er nog stond in Ramskapelle. Check.

Niet dat ik lang vertoefd heb in Heist. Het is nog altijd geen zomer, de wind was er redelijk strak en het zonnetje wat zwakjes. Het was toen al rond 16 uur toen ik weer huiswaarts reed. Onderweg, langs de Heistlaan, efkens gevloekt omdat men daar plots de fietsers het jaagpad … opjagen. Een omleiding die kan tellen want het zorgt voor redelijk wat kilometers extra op de teller. Geen idee trouwens waarom men fietsers verplicht om zo te rijden en ik moet helaas bekennen dat ik op de heenweg die signalisatie volledig genegeerd had. Een vrij fietspad was mijn deel. Van wegenwerken is al lang geen sprake meer. Het stuk jaagpad waar men fietsers langs stuurt is helaas niet het meest aangename van de provincie.

L1410231_HDR jaagpad

Dit lijkt weinig op een jaagpad zoals dit in onze streken meestal is: omzoomt met minstens een rij bomen. Hier staat een paar kilometer lang geen enkele boom. Vandaag was dit niet echt een onoverkomelijk euvel maar vorige zomer reed ik bij één van de weinige echte zomerse dagen (+30°) en dan was schaduw van een lange bomenrij heel wenselijk. Geen idee of men hier ooit nog bomen zal aanplanten maar ik vind dat dit gewoon hoort op zo’n plek.

L1410206_HDR kanaal

Het hoort nu eenmaal bij het landschap. Toch?

8 thoughts on “Zondagavondblog na een zalig lenteweekend

  1. Ek hou van die idee van ’n fietspad.Hier by ons is daar weinig van en moet fietsryers hul lewens waag tussen die motorverkeer!Pragtige foto’s,Stef,veral die laaste een en die windmeul!

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

