Neuze-neuze

L1410791 - 2017-03-24 at 09-54-05

Ik heb het al eens hier (op deze blog) geschreven: wie graag eens naar een zoo gaat, doet er goed aan om dat buiten het ‘seizoen’ te doen. Wat Pairi Daiza betreft is dat wat gelimiteerd want die sluiten in november en gaan pas in het voorjaar opnieuw open. Andere dierentuinen zijn wel gans het jaar open. Je ziet tijdens de winter wel minder dieren maar sommige zijn dan weer meer actief omdat ze nu eenmaal afkomstig zijn uit streken waar ze aan koude gewoon zijn. Panda’s bijvoorbeeld zijn met tropische temperaturen niet gediend. Maar tijdens het voorjaar, wanneer het ’s ochtends vooral nog koud kan zijn, zijn ze verrassend actief. Dit geld ook voor sneeuwluipaarden. Dat levert al eens aparte foto’s op.

5 thoughts on “Neuze-neuze

    1. Dat heb ik ook: liever geen massa volk. Dat heb ik een paar keer mogen ondervinden in Pairi Daiza en toen ben ik gebleven. In de zoo of Planckendael ben ik al rap weer weg wanneer ik merk dat het een echte massa bezoekers wordt.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

