Flater Kopiekat

Kopiekat: vermoedelijk geen correct Nederlands woord maar ik hoor en lees toch regelmatig weinig correct Nederlands. Vooral op Facebook en bepaalde webpagina’s is het gebruik van het Nederlands niet bepaald correct (volgens het groene boekje). Dan zijn de fouten die ik hier op deze blog maak, nog klein bier.

Wat ik eigenlijk kwijt wilde. Deze week zag ik op Facebook een foto van een muurtekening in Brugge.

L1420277 - 2017-04-15 at 14-40-01

Bruggelingen kunnen ferm negatief en (te) kritisch zijn. Getuige het commentaar op Facebook dat de tekening na nauwelijks een week al beklad was. Dat was geen aangenaam nieuws. Brugge is Brussel niet en zelfs daar wordt een nieuwe muurtekening in minder dan een week niet beklad door vandalen.

L1420279 - 2017-04-15 at 14-40-37

L1420278 - 2017-04-15 at 14-40-31

Is dit een geval van wat een democratisch verkozen dictator bestempeld als ‘fake news’? Dat je zeker niet alles mag geloven wat op Facebook staat, is intussen wel een feit. Dit stelt trouwens Maria Van Bourgondië voor met referenties naar haar leven. Wat me vooral duidelijk maakt dat ik eigenlijk heel weinig weet van die dame.

Lies had er een foto van op haar blog. Vandaag zag ik dit beertje en kon het niet laten om het te fotograferen. Echt origineel ben ik niet. Ik aap Lies na.

L1420266 - 2017-04-15 at 14-22-39

Soms ben ik helemaal niet origineel want ook het eerste onderwerp is op haar blog te vinden. Tja, ik heb al een tijdje wat gebrek aan inspiratie. 😦 Gelukkig zijn de zwanen terug.

L1420288 - 2017-04-15 at 14-50-48

Die zijn gemakkelijker te fotograferen dan aalscholvers die niet wegvliegen of een meeuw die een blauwe reiger verjaagd.

L1420272 - 2017-04-15 at 14-25-04

Paasweekend betekend files – zelfs op de Reien.

7 thoughts on “Flater Kopiekat

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

