Fotostroom

Ik zwier hier al eens graag foto’s op mijn blog. Vandaar:

29 mei 2017 had ik met mijn fiets de kaap van 5000 km gehaald. Dat is precies 100 km per week. Nog twee weken en er staat 5200 km of een jaar lang 100 km per week. Zou ik het niet eens wagen om de lat wat hoger te leggen?

Canon Powershot G11

Maandag was ik onderweg met een heel bescheiden Canon Powershot A480. Een heel simpel cameraatje dat ik ooit kocht voor mijn moeder maar die helaas stof ligt te verzamelen in haar kast. Ik weet intussen waarom. Het ding is gedateerd en haar iPad maakt intussen betere foto’s.

Canon Powershot G11
Canon Powershot G11
Canon Powershot G11
Canon Powershot G11
Canon Powershot G11

Gisteren was ik onderweg met mijn duurdere Powershot G11. Het ding is helaas ook al gedateerd. Ik heb er intussen wel duizenden foto’s mee gemaakt maar na 7 jaar gebruik ik nu vooral mijn Leica. De G11 is nochtans kleiner maar helaas een stuk trager en enkel de raw functie blijft nog een echte troef.

Leica V-Lux 3

Vandaag had ik dus mijn Leica mee. Ik gebruik die het liefst ook al is die relatief groot. Een vervanger voor mijn verloren Olympus komt er niet. Zelfs al won ik de Lotto dan nog zou ik heel lang twijfelen aan het huidige aanbod camera’s.

Morgen nog een dagje zweten op het werk en dan een week verlof. U kan zich verwachten aan nog wat foto’s. 😉

7 thoughts on “Fotostroom

    1. Welke toestel het beste? Oei. Daar durf ik geen uitspraak over te doen. Het veranderd zou rap, zelfs nu nog steeds dat alles te vlug verouderd. Ik weet welk soort toestel ik het liefst gebruik en wat ik niet graag heb. Toestellen waar je enkel foto’s kan maken door op het scherm te kijken, vind ik onhandig. Ik heb graag een zoeker – optisch of elektronisch maakt niet echt uit. Ik heb graag een toestel waar ik gemakkelijk mee kan werken. Dat hoeft niet het meest geavanceerde te zijn. Zolang het maar goed in mijn hand ligt en ik goed overweg kan met alle knopjes en opties.

  1. mij maakt het niet uit met welk toestel foto’s gemaakt zijn. Ik heb daar geen verstand van. Als het maar mooie foto’s zijn die me aanspreken ben ik al tevreden.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

