Weer veel beestjes

Vorige week had ik een weekje verlof. Dat ik zelden thuis was, zal de gewaardeerde blogbezoeker die deze blog wel meer bekijkt al wel weten. Ik was dus op stap maar zonder mijn Olympus want die is nog ergens onderweg. Een vreemd verhaal dat enkel bij de NMBS mogelijk is.

L1440530 - 2017-06-07 at 11-42-36

Dierentuinen veranderen constant. Dat is toch mijn bevinding. Als kind zag ik zelden veel veranderingen in de zoo van Antwerpen, maar nu is dat blijkbaar een gewoonte. Ook Planckendael en Pairi Daiza veranderd constant. Enkel in Planckendael zijn er geen grote werken bezig. Dat doen ze voorlopig enkel in de zoo van Antwerpen. En er zijn nog plannen om een deel van de dierentuin aan te pakken. Het zou me niet verbazen mochten ze meer vernieuwen dan enkel de vogelkooien en het tijgerverblijf. Het oude doflijnenbad waar nu zeeleeuwen vertoeven, is eigenlijk ook al heel oud.

reptiel

on top

L1440591 - 2017-06-07 at 11-54-27

L1440956 - 2017-06-08 at 09-28-08

L1450028 - 2017-06-08 at 09-40-39

L1440688 - 2017-06-07 at 13-25-24

L1440838 - 2017-06-07 at 14-50-43 Deze bandiet was er bijna van door. Het gebeurd wel meer dat wasberen ontsnappen. Niet alleen in Pairi Daiza.
Het zijn echte uitbrekers … en soms ook inbrekers. 😉

10 thoughts on “Weer veel beestjes

    1. Schilpadden en slangen kunnen blijkbaar goed samen leven al moet het schilpad zo af en toe eens demonstreren wie er bovenaan staat. Ook in de natuur is er slechts één de baas. 😉
      vriendelijke groet,

    1. Er was er woensdag eentje bijna ontsnapt en dat terwijl er heel wat volk op stond te kijken. Ver is hij niet geraakt maar ze weten in Pairi Daiza nu dat er een foutje zit in hun ontwerp van dat verblijf.

    1. Oesje. Moeder zou daar niet mee akkoord gaan. Haar moestuin zou compleet naar de vaantjes zijn. Had ik de Euromillions gewonnen, dan kocht ik Boudewijnpark en liet die transformeren naar een echte dierentuin. Of ik koop kasteel Ten Berghe en begin daar een zoo. 😉

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

