Apen, lelijke apen en een heel lelijke aap

Pairi Daiza is niet gekend voor een grote collectie apen. Het begon dan ook als Paradisio, een heus vogelpark. Er wordt echter aan gewerkt om het nog meer een echte dierentuin te laten zijn. Naast de lemuren en andere kleinere aapsoorten, hebben ze nu al een groot jaar gorilla’s. Die steken zelfs al eens hun kop buiten.

L1440687 - 2017-06-07 at 13-25-22

L1450598 - 2017-06-09 at 14-19-18

De oerang oetans zijn nog altijd heel schuchter en komen niet naar buiten. Ook omdat bij het ene koppel het buitenverblijf nog niet volledig afgewerkt is. Hopelijk komt daar vlug verandering in.

L1450550 - 2017-06-09 at 13-48-21

L1450539 - 2017-06-09 at 13-45-54

L1450532 - 2017-06-09 at 13-42-46

L1450182 - 2017-06-08 at 11-39-52 Deze waren er al langer. De laatste foto nam ik eigenlijk in Planckendael maar dit soort lemuren vind je ook in Pairi Daiza.

Vandaag echter liep er een verschrikkelijk lelijke aap rond in Cambron-Casteau. Bezoekers werden ongerust en waarschuwden zelfs het personeel. Uiteindelijk bleek dat de ‘Hominidae Flaterus Flaterus’ een uiterst zeldzame en vreedzame aap is en die rustig mag rond lopen in dierentuinen. Zelfs lemuren vinden hem aardig.

Die ringstaartmaki zat gemakkelijk. Dat hij daarbij mijn haar stevig vast had, heb ik maar erbij genomen. Een goed(betaald) fotomodel zal ik nooit worden, vrees ik. 😉

18 thoughts on “Apen, lelijke apen en een heel lelijke aap

  1. Die ringstaartaapjes komen heel spontaan af hé. Ook in Planckendael. Pairi Daiza wil ik zeker ook nog eens bezichtigen, lijkt me erg mooi zo te zien.

    1. Pairi Daiza is het bezoeken zeker waard. Daar zijn de ringstaartmaki’s toch brutaler en meer aan mensen gewoon. In Planckendael zal je ze niet rap op je schouder of rugzak vinden. In Pairi Daiza is dat eerder normaal. Enkel bij heel warm of heel koud weer komen ze niet.

      1. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt, wel ze van heel dichtbij kunnen fotograferen (in Planckendael). Dat op zich vond ik ook al een hele fijne ervaring. En oh ja in Bellewaerde mocht ik het wel eens meemaken, toen m’n dochter nog kleuter was. Dat was dan zo’n doodshoofdaapje dat plots op m’n schouder kwam zitten herinner ik me nu.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

