Nog wat blogvoer van een flaterende Facebookgaper

De tijd gaat rap en voor een mens het beseft is er al weer haast een week voorbij sinds ik hier voor het laatste iets zette. Tja, ik moest dan maar 4 dagen werken, het leken er 8. Niet alleen de warmte maar vooral de vele technische problemen op het werk zorgden voor spanning. En collega’s die van het warme weer gebruik maakten om verlof te nemen. Hun recht natuurlijk. Volgende weken zullen even zwaar zijn dus verwacht hier niet veel blogberichten.

Vorige week was ook in het teken van wegeniswerken. Aangekondigd als zijnde vernieuwen van een stuk asfalt, verplaatsen van verkeerslichten en aanpassen van vluchtheuvels leek het toch wat meer te worden. Het resultaat?

IMG_3393 - 2017-06-15 at 06-10-23

Enkele ingrepen zijn verbazend klein. Andere zijn dan meer opvallend en vereisen een aanpassing voor wie gewoon is langs daar te passeren. IMG_3403 - 2017-06-17 at 07-25-06

IMG_3404 - 2017-06-17 at 07-26-22 Hier is duidelijk voor meer veiligheid voor de fietsers gekozen. Auto’s moeten een ander traject volgen om de brug over te rijden. Bussen mogen zelfs niet meer over deze brug. Fietsers krijgen dankzij duidelijk uitgestippelde trajecten meer plaats. Een minimum aan kosten maar toch een grote verandering. Nu hopen dat de politiek nog meer moed toont en volop de fiets voorrang blijft geven.

Advertenties

14 thoughts on “Nog wat blogvoer van een flaterende Facebookgaper

    1. Heel weinig automobilisten zullen dit als een verbetering ervaren. Buschauffeurs nog het minst van al want die ene brug mogen ze niet meer gebruiken. Als fietser kan ik het enkel toejuichen.
      Zomerse groet,

    1. Baie Vlamingen het ’n heilige koei (nogal baie selfs meer as een) en daarvoor moet baie wyk. Gelukkig is daar ’n effense kentering en is daar al heelwat gesinne wat sonder motor probeer te lewe. Nie net is ’n motor duur maar in ’n klein land kan jy nie bly paaie aanleggen. So maak jy ’n land gebreek. Die onderhoud alleen al sorg vir ’n skrikwekkende faktuur. Men gekies in Kopenhagen sedert die 1970 beslissend vir die fiets weens één rede: spaar. Elders het men daar beter ’n voorbeeld aan geneem. Baie lande sou aansienlik minder skuld het.
      Ja, dit is baie duidelik aangedui. Op die gebied van paaie verander daar konstant wel iets. Wie daar nog nie aan net is, leef iewers as ’n kluisenaar. 😉

      1. Ons het ook baie motors op die pad,want ons openbare vervoerdienste is nie goed nie.Fietsry is heeltemal uit,want daar is geen fietspaaie en dis baie gevaarlik om op die padskouer langs die verkeer te ry.Afstande is ook te groot,dus bly motors die gunsteling vervoermiddel.

        1. Die idee van Kopenhagen is om te verseker dat fietsry ook vir langer afstande interresanter is dan motor / motorfiets. ‘N persoonlike infrastruktuur het daarvoor gesorg. Nou is Kopenhagen as stad wel redelik uniek want ’n deel lê op ’n eiland en brûe wat enkel geskik is vir fietsry, sorg daar uiteraard voor dat fietsry daar ’n heel stuk voordelig is. Anderszijds verseker besoedeling daar voor dat men noodgedwonge die fiets aan die kant laat. Terwyl net die fiets daarvoor sorg dat die besoedeling enorm verminder. Al is fietsry nie oral vanselfsprekend.

  1. Ik fiets regelmatig op dit traject – een mooie verbetering !!!
    Vorige vrijdag knikte ik jou goeiendag toen je met je fiets je straat uitreed. Ik was op wandel met mijn dame, je zult er niet hebben op gelet… We gingen het weekend inluiden met een drankje op het buitenterras van Du Phare.

    1. Mijn eigen straat dan nog? Verdorrie, ik zat duidelijk weer met mijn gedachten nabij Pluto. 😦 Sorry, soms reageer als een echte autist. Ik vrees trouwens dat ik je niet zou herkennen op straat.
      Uitreed of in reed? Ik ben vrijdag wel gaan werken en was dus reeds vroeg weg.

    1. De mentaliteit van sommige fietser mag helaas ook onder handen genomen worden (en voetgangers ook eigenlijk). Bij elke categorie weggebruiker zitten er die eens goed mogen nadenken hoe ze zich over de openbare weg begeven.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s