En dan is het stof een beetje weg gespoeld…

Het heeft hier een beetje geregend deze morgen. Gezappig weg wat spetters waardoor de straatstenen nat werden en het stof een beetje weg gespoeld is. Nu heeft de wind alles al weer droog geblazen. Veel effect had die regen helaas niet. Nooit mee gemaakt dat we hier zo weinig regen hadden. Ik ben net te jong om de zomer van 1976 goed te herinneren (en dat niet alleen omdat ik van bouwjaar 1969 was, maar dit geheel terzijde). Mijn week was er eentje van lang werken, af en toe een foto nemen en slapen.

Leica V-Lux 3

Zoals elk jaar betekend zomer waar ik woon luchtballons. Een jarenlange traditie. Ik heb er geen last van.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

De hitte zorgt voor slaapproblemen voor velen. Ironie: ik slaap eigenlijk een stuk beter bij een hittegolf dan tijdens koude winterdagen.

Olympus ZX-10

Dat niet iedereen verstandig omgaat met hitte, is geen verrassing. Deze dame was één van de weinigen die ’s morgens vroeg (deze foto nam ik om 5:50 op weg naar het station) de tijd nam op te joggen. Veel verstandiger dan de joggers die ik ’s avonds tegen kwam terwijl het toen nog steeds heel warm was. ’s Ochtends sporten lijkt me in dagen van een hittegolf veel slimmer.

Leica V-Lux 3

In Brussel-Centraal staat al een paar weken een piano. Dat is een jaarlijkse traditie van een winkel/fabrikant. Zowel in Brussel-Centraal als in Brussel-Zuid verschijnt dan enkele weken een piano waar iedereen op mag spelen. Dan hoor je soms wonderlijk mooie muziek. Vooral in Brussel-Central komen als eens pianisten langs. De klank is niet echt ideaal maar de muziek zorgt voor een aangenaam intermezzo. Verrassend goed. Een korte impressie:

L1460249Gelieve op bovenstaande foto te klikken om de video te kunnen zien.

13 thoughts on “En dan is het stof een beetje weg gespoeld…

  1. Ik heb graag zomer als het zomer is, daar kom ik recht voor uit. Een lange, zwoele, warme zomer.
    Maar mijn verstand weet ook dat het af en toe moet regenen, dat gaat het nu een hele week doen naar het schijnt :(.

    1. Naar het schijnt probeert men met weerberichten al een bepaalde groepen van de bevolking te paaien. Mooi weer voorspellen voor het weekend bijvoorbeeld. Of landbouwers paaien met een week regen. Als ik op de site van het KMI kijk naar de voorspelling voor de volgende 14 dagen dan verwachten ze enkel om woensdag echt regen (6 à 8 mm). De overige dagen wordt nooit meer dan 5 mm verwacht. De regen zal al bij al beperkt zijn en temperaturen tot zaterdag boven de 20°. Niet echt zwoel maar het kon erger.

    1. Zoals hier op weahter.com zie ik enkel regen op verschillende dagen en dan nog met max. 80% kans op 6 mm neerslag. De landbouwer zal zeker niet moeten hopen op veel regen voor de volgende 14 dagen want dan zal die bedrogen uitkomen, vrees ik. In het slechtste geval krijgen we het weer zoals het nu is: bewolkt, (te) veel wind maar droog. 😦 (Voorspelling op Yahoo en de BCC voor Gent, Brugge en Brussel.) Wat niet wil zeggen dat ik niet hoop op regen want het is al te lang te droog geweest.

  2. Joggen bij zo’n hitsig weer lijkt me inderdaad het verstandigst op de coolste uren. Die piano vind ik werkelijk het einde! Er moesten meer van zulke positieve initiatieven zijn. Het brengt mensen dichter bij elkaar.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

