The Boring Life of a Boring Flater

Weer een week voorbij. Een week waar het weer eigenlijk mossel nog vis was: zomer en toch geen zomer. Zou die al voorbij zijn? Nee toch! Het soort weer waar je niet goed weet hoe te kleden en waar de NMBS vergeet om de airco niet op volle sterkte te laten blazen. Ze willen hun klanten ziek maken, mijnheer (en mevrouw).

P7280047

Deze week zal ik dit soort stenen op een andere blog verschijnen. Vraag me niet meer welke. Die herdenkingskasseien bestaan dus ook elders dan in Brussel. Niet in Antwerpen waar daar wilt men dat niet. Tja, zegt toch ook wel het één en ander over de huidige regerende politiek daar.

P7280041 - 2017-07-28 at 13-15-46

Een lange werkweek – toch naar mijn gevoel. Minder foto’s dan gewoonlijk. Ook al heb ik toch een keer ‘geprofiteerd’ van het zomeruur op het werk. Mocht wel want anders kan ik een week inhaalrust nemen met al de overuren die ik doe. Voor het overige waren het vooral lange werkdagen en kwam ik niet zo veel buiten. Zo mis ik af en toe wel eens iets maar een mens mist hoe dan ook het één en andere.
Je moet nu eenmaal werken, slapen, drinken, enzovoort. En je kan niet overal tegelijk zijn. Ik heb me daar al lang bij neergelegd. Ik weiger rond te lopen als een soort kip zonder kop omdat ik iets zou kunnen missen in mijn leven. Dat is nu eenmaal onvermijdbaar.

P7280051 - 2017-07-28 at 16-51-14

Nogal wat straatmuzikanten lijken me echt wel jong. Niet dat ze daarom minder goed zijn/klinken. Al vond ik de laatste toch wat jong om ‘the blues’ te zingen. Vol overgave maar een stem dat eerder geschikt was om covers van Neil Young te brengen. Zijn gitaarspel was goed. Zijn leeftijd? Tja, tussen 18 en 35. Ik ben nu eenmaal een kluns als het aankomt op het schatten van iemands leeftijd.

9 thoughts on “The Boring Life of a Boring Flater

  1. Je bent al aan de leeftijd gekomen dat je iemand van vijfendertig ‘jong’ vindt?
    Ik ken het gevoel van werken terwijl het merendeel van onze bevolking verlof heeft. Niet erg, ik heb ze nog tegoed…

    1. Ja, ik ben aan die leeftijd gekomen. Alles wat jonger is, heeft de leeftijd om mijn zoon/dochter te kunnen zijn.
      Ik had me voorgenomen om verlof te nemen in juli of augustus. Jaren nam ik nooit verlof tijdens die twee maanden om de collega’s behulpzaam te zijn. Er zijn er altijd met kindjes – dat verhaal is wel gekend. Vorig jaar nam ik dus verlof in juli en augustus. Telkens een weekje. Zo had ik toch iets aan de zomer. Dit jaar heb ik me weer laten ‘ringeloren’. Geen idee wat het volgend jaar zal zijn. Soit, begin september neem ik toch een grote week verlof.

  2. De eerste keer dat ik zulke joodse herdenkingsstenen zag was in Berlijn. Ze worden daar ‘stolpersteine’ genoemd en er liggen er duizenden. In het Nederlands zou men ze ‘struikelstenen’ noemen omdat je er onverwachts over stapt en je zeker bij de eerste keer er even bij stilstaat om te lezen wat er op staat. Een heel mooi foto trouwens die je gemaakt hebt van die struikelstenen.

Jullie reactie's zijn welkom en worden altijd gelezen.

